Notice: Undefined variable: apikey in /mnt/wordpress/lotto1x2.se/httpdocs/wp-content/themes/gamesportal/inc/library.php on line 21
5 SÄTT ATT ANVÄNDA BINGO I DIN SISTA DAGARS SINT-PRIMÄRKLASS | Lotto 1X2

5 SÄTT ATT ANVÄNDA BINGO I DIN SISTA DAGARS SINT-PRIMÄRKLASS

Bingo är ett bra spel att spela i LDS Primary, men begränsa dig inte till den traditionella spelstilen. Det finns så många saker du kan göra med det som är roligt! Använd det här spelet som en minifest eller behåll din klass uppmärksamhet under veckan då någon fyller år. Prova någon av dessa 5 kreativa idéer nästa gång du använder den.

Några tips om hur man använder mina bingotavlor: De är alla producerade i form av en målarbok för en extra aktivitet och för att göra dem lättare att reproducera. Låt barnen färga sina brädor om de använder dem under hela året. Skivorna kan lamineras och användas flera gånger med tvättbara markörer för att markera varje ruta. Om du planerar att använda brädorna några gånger, hoppa över lamineringen och använd spån för att täcka brädorna istället. Jag tog tokens från vårt Sequence-spel på bilden ovan.

System för klassbelöning

Använd Bingo som ett veckovis belöningssystem i din skola. I min klass tilldelar vi till exempel läxor. Varje person får välja ett visitkort och kryssa av det på vår klass Bingo-tavla om de kommer med sin uppgift klar. Vi tar in en klassgodis när vi slår en bingo, som kan sträcka sig från godis till popcorn till små slinkies. Jag känner till deras intressen eftersom de fyllde i en undersökning i början av året. Vi går på en blackout efter att vi fått en bingo. En klassfest är blackout-belöningen, en extra specialklass följande söndag. Alla är välkomna att ta med godis, så ska jag få lite spel och eventuellt en film. Men lärandet fortsätter att ske, om än på ett mycket roligare sätt än vanligt.

Vad skulle du vilja se din klass göra? Tar de med sig sina skrifter varje vecka, sjunger de med i Samlingstid eller sitter i sina stolar? Att använda Bingo för att få alla på samma sida är en rolig metod. Du kan också bygga individuella bingotavlor så att varje barn får ett pris snarare än hela klassen.

Uppmuntra människor att delta.

När du har en söndag när du vet att det kommer att bli svårare att hålla barnens uppmärksamhet (det vill säga sommarlovet närmar sig) eller ta fram bingotavlor när du behöver se över några viktiga idéer. Istället för att bara ställa frågor till din klass, spela bingo medan du är där. Så chipsen flyger inte runt, och det är lätt att markera var och en av dem, använda ett bord, stolar eller golvet som en plan yta. Ta ett av dina visitkort och ställ en fråga från guideboken. Alla får stryka det från sina tavlor om barnet eller laget svarar ordentligt. Om det är felaktigt, returneras telefonkortet till väskan. Eftersom de alla vill skaffa en bingo, har jag upptäckt att detta hjälper alla att fokusera. När de äntligen skaffar en, be dem beskriva vad varje ruta i deras bingo representerar. Prova sedan en ny formation, blackout eller börja om från början. Du kan antingen ta in ett pris för varje bingospel (en starburst eller ett klistermärke) eller spela för nöjes skull.

Gör spelet svårare genom att kräva olika bingoformationer, som en stor ruta (alla ytterpjäser), en liten ruta (inre utrymmen), ett x (två diagonaler) eller någon annan underhållande design du kan komma på.

Den historien borde matchas.

Fokusera på telefonkorten snarare än på bingotavlor. Gör två kopior av visitkorten och använd dem som ett matchande spel med de yngre eleverna. Detta kan åstadkommas på två sätt: 1) För att spela som ett typiskt matchningsspel, blanda alla kort och vänd dem upp och ner. När de har svarat på en fråga, upprepat en fras eller gjort något annat som anges i LDS Primary-manualerna kan de vända två kort. 2) Lägg en uppsättning kort på brädet och göm sedan resten av korten i påskägg eller runt i rummet. När ungdomarna hittar korten säger de något om var och en innan de letar efter motsvarande kort på brädet.

Du behöver en uppsättning telefonkort för äldre klasser, men texten kommer att klippas bort. Skriv istället texten på tavlan och göm fotografierna om huset eller i påskägg (eller vice versa). De måste matcha korten med de rätta orden när de hittar dem. Om du inte har spelat din bingoversion tidigare kommer vissa personer vara svårare att lista ut, så var redo att ge dem tips. För en fantastisk årsavslutning, använd mina bibelbingotavlor! Innan de gör en match, igen, ställ frågor.

Match Bingo

Ta en kopia av bingotavlan till kopiatorn och låt den tryckas i en större storlek (du vill att huvudrutorna ska vara lika stora som visitkorten, om inte något större). Skriv ut visitkorten på olika färgat papper och matcha dem med de många frågor eller aktiviteter du tänker genomföra i klassen. Beroende på hur mycket tid du har, kan du välja en Bingo som de nästan säkert kommer överens med några avledningskort. Placera den stora bingon och visitkorten på en hålbräda (se exempel). Låt varje ungdom ta en tur genom att stansa silkespappret för att få ett visitkort. Innan spelare lägger kortet ovanpå rutan på den större bingotavlan måste de först svara på en fråga eller slutföra aktiviteten. De färgglada korten kommer att förenkla att se var de får en bingo.

Förbered, sikta och eld!

Den här versionen är väldigt rolig, men du måste justera den för att passa intensitetsnivån i ditt klassrum. Om du ska försöka detta, se till att du söker tillstånd i förväg eftersom det involverar en Nerf pilbåge eller något liknande. Lägg alla telefonkort jämnt över hela linjen. Du vill inte att någon av dem ska vara för nära varandra. Tillåt ett barn att avfyra ett av korten från andra änden av rummet. De kan skriva av på sin tavla allt som Nerf-pilen träffar. Varje telefonkort kan ha en fråga eller aktivitet bifogad, eller så kan du göra det som en del av en klassfest. Om du har svårigheter att identifiera vilket kort som träffades, använd krita eller en whiteboardmarkör för att ställa in pilspetsen så att den lämnar ett märke på kortets rop utan att förstöra tavlan. Du kan antingen ta ner varje visitkort när det tas för att förenkla det för framtida ungdomar eller behålla det för att göra det svårare.